KERKDIENST EN ONTMOETING

Welkom! Leuk dat je meer informatie zoekt over de kerkdiensten van de Herberg. Iedere eerste zondag van de maand organiseren we een laagdrempelige kerkdienst voor bezoekers van de Herberg die meer willen weten over het christelijk geloof.

Onder leiding van geestelijk verzorgers (pastoraal werkers en een legerpredikant) wordt de Bijbel op een eenvoudige en laagdrempelige manier uitgelegd. Regelmatig worden er gastsprekers uitgenodigd. Tijdens de dienst is er ruimte voor muziek, getuigenissen en gebed. Na de dienst is er nazorg aanwezig en staat de Soepbus gereed en krijgen alle bezoekers een broodje knackworst aangeboden. Daarnaast delen we slaapzakken en kleding uit aan wie het nodig heeft.

Ook een keer kerkdienst bijwonen?

Iedereen is welkom, aanmelden is niet nodig.

Waar

GKV Kerkgebouw Terheijdenstraat 9 Breda

Wanneer

Iedere eerste zondag van de maand

Hoe laat

De dienst begint om 15:00 uur en is om 16:00 uur afgelopen

Kerkblog

Kerkdienst 3 oktober 2021-

Vandaag onze tweede kerkdienst met tientallen dak- en thuislozen, vrijwilligers en betrokkenen.

Sommige kwamen nat en koud binnen en zaten met een dekentje in de kerk om zich op te warmen. Een aantal van hen zeiden dat het juist de liefde van God was die voor hen aanvoelde als een warme deken.

Dit keer gaf Johan zijn getuigenis. Een aantal jaar geleden kwam hij bij de Herberg. Hij was alles kwijt, was dakloos en zwaar drugsverslaafd. Op een bijzondere manier leerde hij God kennen. Sindsdien is zijn leven, met vallen en opstaan compleet veranderd  Inmiddels heeft hij zich laten dopen en woont hij in een woongroep voor (ex)verslaafden. Daarnaast hebben we samen mooie liederen gezongen en was er ruimte voor gebed. De prediking ging dit keer over Rachab. (Jozua 6:12-25)

Na de dienst stond onze soepbus bij het kerkgebouw. Bezoekers kregen een heerlijke warme hotdog, koffie of thee. Daarnaast hebben we slaapzakken en kleding uitgedeeld aan wie het nodig had. Een mooie en bijzondere middag waar we dankbaar op terug kijken!

Kerkdienst 5 september 2021-

Vandaag mochten we voor het eerst genieten van een prachtige kerkdienst waarin we met elkaar mochten zingen en luisteren naar een boeiende preek over Zacheus. (Lucas 19:1-10) Daarnaast gaf een vrouw spontaan haar getuigenis. Jaren was ze verslaafd aan alcohol. Ze vertelde dat ze met hulp van God sinds drie maanden vrij is van haar verslaving.

Na de dienst stond de soepbus bij de kerk en was er gelegenheid om na te praten onder het genot van een bakje koffie en een hotdog.

Wil je meer weten over de Bijbel? Lees hier de online BasisBijbel.