De genade en liefde van God weerspiegen in een wereld in nood

Stichting de Herberg werd opgericht in 2002. De Stichting bestond toen alleen nog uit de 'Soepbus' maar de missie is nog altijd hetzelfde gebleven. Initiatiefnemer en oprichter van de Stichting is Wim Kant.

Het helpen van mensen was zijn missie, een opdracht van God. Eerst bezocht hij daklozen op straat, bracht ze te eten en sprak met hen. Hij was voor vele mensen een luisterend oor op straat.

Hij zocht naar een gebouw om deze mensen een onderkomen te bieden. Dat bleek toen echter nog niet haalbaar. Wat wel haalbaar was, was een bus. Hij bouwde samen met zijn broer een stadsbus om tot een inloopcentrum waar mensen drie keer per week terecht konden voor een praatje, een kop koffie of een kom warme soep. Als het koud was werden er sjaals, handschoenen en warme mutsen uitgedeeld.

Al gauw stond deze bus bekend als de "SOEPBUS" van Breda.

Hij won van veel mensen vertrouwen en wist hen liefdevol te overtuigen dat er ook voor hen een uitweg was. Jarenlang bracht hij gemiddeld 30 mensen per jaar naar afkickklinieken. Als mensen terug vielen, ving hij hen liefdevol op. Vaak lukte het een tweede of derde keer wel.

Wim is op 29 December 2019 overleden. We zullen Wim nooit vergeten en gaan door met wat Wim ooit begonnen is.